Menjadi seorang yang positif

  1. Kenal diri sendiri, dengan mengenal diri sendiri anda tidak akan endah akan mak cik atau pak cik bawang berkata tentang anda. Ini bukan sahaja dapat meninggkat keyakinan diri anda dan menjadi lebih positif .
  2. Tetapkann tujuan, dengan menetapkan tujuan anda dapat mengukur kejayaan anda dari masa ke semasa dan di mana anda berada. Ianya mengajar anda supaya anda tahu step by step untuk anda maju ke hadapan.
  3. Menjadi seorang penulis atau pelukis, ianya akan membuat anda menjadi optimis dari segi anda belajar. Ianya ibarat anda belajar dari pengalaman dan meluahkan melalui penulisan atau lukisan yang berinspirasikan anda.
  4. Bersyukur, dengan bersyukur anda tidak akan melihat orang yang berada di atas anda, kerana ianya akan membuat anda iri hati dan sebagainya. Jika anda mempunyai sifat negatif yang boleh mengubah menjadi ianya perkara baik buat anda, kerana anda adalah seorang yang berusaha menjadi yang terbaik. Jika anda tidak begitu, lihatlah orang di bawah anda dan bersyukurlah dengan nikmat dan rezeki yang diberikan Tuhan.
  5. Belajar daripada negatif menjadi positif adalah “ The most powerful person “ kenapa ?. kerana ianya menjadi anda seorang yang kuat dan tidak kenal erti mengalah, dan anda cepat mempelajari sesuatu walaupun sukar atau menghadapi kegagalan anda tetap Berjaya dengan usaha anda.