Meh Abang kongsi sikit tentang bussiness card, Bussiness card ini bagi para usahawan ibarat identiti dan intergriti perniagaan korang lebih kurang macam “How Professional Company You Are” Ha Gituw!!!… Bila syarikat anda mula operasi macam mana kita nak besarkan network perniagaan. Untuk itu kita mesti kena ada bussiness card sebagai alternatif untuk kita menyalurkan perniagaan kita kepada peniaga atau pelanggan. Betol atau Tidak?

Bussines card nie juga adalah salah satu medium untuk orang mendapatkan servis kita. kerana dengan adanya identiti bussiness kita, orang dapat mengenal pasti servis yang kita lakukan dan menghubungi kita jika memerlukan perkhidmatan. Dengan bussiness card juga kita dapat meluaskan pemasaran kita  dan pada masa yang sama juga dapat meningkatkan prospect pelanggan kita yang memerlukan perkhidmatan anda.

Keupayaan bussiness card juga dapat memberikan  seseorang itu sentiasa “keep in touch” apa maksud “Keep in touch” maksud dia ialah apabila anda meet and greet seseorang dan anda seronok berbual dengan dia, anda dapat follow up dia dengan memberi kad anda untuk sentiasa keep in touch. Dengan meet and great dan pertukaran kad secara tidak langsung anda dapat meninggkatkan network perniagaan anda dan meniggkatkan professionalisme anda dan perniagaan anda.

.

Dengan pengenalan anda melalui kad yang anda berikan, anda juga boleh meletakan profession anda di kad bussiness anda untuk si penerima kad itu tahu akan kelebihan anda dengan hanya merujuk di kad tersebut. Dengan cara itu anda dapat menjimatkan masa untuk penerima kad itu lebih mengenali anda dan pada masa akan meningkkat keupayaan trust dalam diri penerima.